Inredningstankar

Jag frågade min man:
- Om du fick inreda vår lägenhet precis som du ville, vad skulle du göra då?
Hans svar:
- Jag vet inte riktigt.
 
Min första tanke var att det kanske är just därför jag "bestämmer" när det gäller inredningen här hemma. Men så enkelt är det nog inte. För även om inredning är ett av mina stora intressen så hade nog inte heller jag kunnat leverera ett detaljerat svar på den frågan, utan att få någon som helst betänketid. För när det gäller inredning måste man ju få tid till att fundera på hur man verkligen vill ha det.



Jag vet att min man inte är passiv när det gäller inredningen hemma hos oss. När det är något som han verkligen inte tycker om sätter han ner foten, och envisare man får man leta länge efter. Men oftast verkar det som om han tycker att mina idéer är bra. Det är inte ens speciellt svårt att få honom att diskutera inredning och fundera kring framtida planer.


Varför skriver jag nu detta? Jo, det är ju onekligen så att det är mina initiativ och tankar som brukar gälla. Och jag vill ju också att min man trivs här hemma, vi är ju faktiskt två stycken som bor här. Så då måste jag fråga:
 - Tycker du att vi har det fint hemma?

Och jodå, det tycker han att vi har. Men sen säger han även att om han hade bestämt helt och hållet hade det inte funnits så mycket småpryttlar... Antar att han syftar på de där hundra ljusstakarna, flertalet vaser och alla andra dekorationsprylar.


Så jag ska försöka, försöka att inte fylla alla ytor med pryttlar. Jag ska jobba på att tycka att elektroniska prylar ska få synas. Och jag ska hålla mig ifrån att vilja måla allting vitt. Och min älskade make kommer troligen låta mig hållas, även om jag köper en ljusstake till. Tänk vilken tur att jag hittade just honom!

Ber om att få ursäkta mig för min bortavaro den senaste veckan, både när det gäller min egen blogg och besök hos er andra. Det har helt enkelt inte funnits tid över. Jobbet har kallat.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det låter som om jag kunde sagt det du säger själv. ;)

Det är underbart när man har en bra man att dela livet med.



Allergi mot hundar är en fasa för mig. Ett tag hade jag så många nysningar att flera sa att jag nog inte tålde min hund.

"Jag står ut. Attjo! Det är nog dammigt. Attjo!"

2009-02-01 @ 22:17:27
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej, jag känner igen det där. Min sambo bara skakar på huvudet när jag kommer hem med något nytt. Men nu har han iaf lovat att jag ska få pärlspont i mitt hus, den dagen vi köper ett :) Ha en bra måndag... Kram

2009-02-02 @ 08:56:22
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Milla S

Vad fint och tänkvärt du skriver! Jag tror vi människor är rätt så lika i många sammanhang...

Vackra bilder!

Ha en bra vecka!

Kram

2009-02-02 @ 09:55:23
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Milla S

Vad fint och tänkvärt du skriver! Jag tror vi människor är rätt så lika i många sammanhang...

Vackra bilder!

Ha en bra vecka!

Kram

2009-02-02 @ 09:56:00
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Liza

Haha, så har det väl alltid varit med er ;) Och det där med elektronikprylarna tror jag kommer dröja... LÄNGE!



Jag är på plats i nya lägenheten, Sambon är också här för tillfället och kissarna har fått följa med redan nu. Det tog inte särskillt lång tid attkomma överrens om hur vi ska möblera, nu ska det bara göras också. Soffan står fortfarande i farfars lägenhet, liksom fåtölj, soffbord, lampor, blkhylla och matta. Men vi har en säng och ett köksbord med stolar, så vi får väl börja organisera köket först. Och det är ju inte mitt ansvar som du vet =) Sk bli kul att få lite ordning i en väldigt liten men också härligt fräsch lägenhet som omväxling!



Kram, kram!

2009-02-02 @ 10:02:36
URL: http://minellie.blogspot.com
Postat av: Lena

Här är det nog jag som oftast börjar dra igång projekt iaf sådana på insidan. Ute är det maken som ofta börjar men vi planerar och brukar hitta lösningar som båda tycker är de bästa. Tror vi har ganska lika smak.....bortsett ifrån all elektronik....hahaha fast man får ju kompromissa :D



Ha en fin dag och start på nya veckan!



Kram

2009-02-02 @ 10:25:50
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: isabels värld

Det där känns igen =) Min Jocke brukar också ta upp det där med "pryttlarna" =) Men eftersom jag har ett betydligt större intresse för inredning så blir det oftast som jag vill även om det händer emellanåt att maken protesterar hej vilt över mina förslag. Men det är det som är lite tjusningen också tycker jag. Att man diskuterar fram lösningar som båda gillar.



Önskar dig en fin start på veckan! kram Pernilla

2009-02-02 @ 11:54:14
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Storeflittig

Hei! Tror damer har litt mer redebyggingsgen enn menn har:) Og at det hadde blitt fint trist hvis hjemmene ble innredet av menn. Men det er jammen deilig å høre at det er flere som tenker på at det ikke bare er damene som skal bo. Vi prøver så godt vi kan å balansere, for det er jo hele familiens hjem (vi er tre, hihi), selv om jeg lett ser på det som MITT prosjekt:):)



klem til deg!!

2009-02-02 @ 13:41:44
URL: http://flittiglisene.blogspot.com
Postat av: Christine

Hehe, det er ikke alltid så lett for mennene å følge med på alt der rare vi interiørdamer driver på med :)



Klem fra meg..

2009-02-02 @ 21:00:53
URL: http://christinesinterior.blogspot.com
Postat av: elena cn

Hemma hos oss blir det mycket kompromisser och ibland inga inköp alls. Men ibland kan min man verkligen förvåna mig när han tycker samma som jag:)

2009-02-02 @ 22:34:23
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Lissen

Det låter som ni har en bra balans, du och din man!

Du med ideerna och han som sätter ner foten! Tillsammans blir det nog en bra mix!!!!!



Själv blir jag lite crazy som inte hittar en lägenhet att inreda.... till lagom pris och lite centralt och......



Kramizzz

Ps Kul om du följer månadesbilden, Jill Ds

2009-02-02 @ 22:46:00
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Nu har ju herr Fräken sitt penthouse och jag har min boning. Och vi har ju inte riktigt samma inredningssmak. Hans är, föga överraskande, mer stram, och tycker väl att allt inte behöver vara vitt... Dock kan jag säga att han har blivit mycket mer intresserad av inredning sedan han träffade mig! ;-) (jag har dock inte blivit ett dugg mer musikintresserad..) Jag skulle tycka att det var väldigt tråkigt om han inte hade någon åsikt alls, men bara jag "vinner"... ;-)

2009-02-03 @ 21:06:09
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Malin

Många som jag känner tycker att det låter jobbigt att min man har åsikter om hur det ska se ut hemma, vilka gardiner som sätts upp osv. Men jag kan inte hålla med. Vi är ju två som bor här och det är väl självklart att han även ska tycka till. Framförallt är det kul att ha någon att bolla idéer med. Sen kan jag inte sticka under stolen med att jag svär tyst för mig själv när han inte köper alla mina idéer rakt av...

2009-02-07 @ 21:05:29
URL: http://modern2a.blogspot.com

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS