De första vårblommorna

Ja då var det visst vinter igen. Här i Bergen började det snöa i onsdags och det är nu vitt, vitt, vitt. Jag har egentligen inget emot det, det är härligt vackert ute. Men jag längtar efter vår, sol och värme. För att inspirera mig själv visar jag därför bilder tagna förra helgen.

                

Här har jag nu samlat härliga vårblommor. En bukett med tulpaner och vaxblommor står på fönsterkarmen och lökarna är vita hyacinter. Personligen tycker jag att det är lite tråkigt att bara ha hyacinter till jul, det är ju faktiskt en vårblomma. Dessa ska inte bli lika kraftiga som de "vanliga julhyacinterna", utan ska få lite färre blommor. Vi får väl se.

De allra flesta av lökarna fick plats i en glasburk (ja...locket är undanlagt). De som inte rymdes planterades i en soppskål. Vem har sagt att man måste ha blomkrukor?




Mitt lilla pottskåp står til vänster om soffan i vardagsrummet, och fungerar som avlastningsbord. Eller extra dekorationsyta... Skåpet var tidigare vinrött, men målades vitt för kanske ett år sedan. I senaste flytten fick det lite omild behandling, då det ramlade ner från flyttbilen, vilket syns. Jag har egentligen inget behov av att fixa till detta just nu, men vi får se om det blir i framtiden.

Här i pottskåpet förvarar jag också mina inredningsböcker. Samlingen är inte speciellt stor, men de inspirerar med vackra bilder och miljöer. Hade tänkt återkomma med mer detaljerade inlägg om dessa böcker.

                

Nu hoppas jag att ni alla får en riktigt härlig helg. Själv ser jag verkligen fram emot mina helgplaner, men de berättar jag mer om på söndag.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilka underbara vårblommor, de gör mig glad! =)

Vi har ju också ett gammalt pottskåp - ståendes nere i källaren i sin ensamhet. Suck.

Vi har inte plats för att ha det här uppe men rätt som det är så har vi hur många rum som helst och DÅ kan jag låta det komma till heders. =)

2009-02-06 @ 23:45:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ahh vilka fina bilder, får vårkänslor!!!



Kram Sofie ♥

2009-02-07 @ 00:17:12
URL: http://drommhuset.blogspot.com/
Postat av: Lissen

Vilka underbara bilder du har tagit. Den sista bilden så skir och fin. Vår liknadeblommor med dess härliga färger.

Sedär har ni också fått en massa snö, här faller den också. Det blir en lång vinter, men det är vackert. Du får ta dej en skidtur du också,L!

Ha en jätteskön helg!

Kram

2009-02-07 @ 06:36:25
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Kerstin

God morgen Jill=)



Her var det vårlig og fint..Ja snøen kom tilbake , men kjekt den ligger noen dager syns jeg da, når den først har kommet.



Håper du får en fin helg!



Klemmer Kerstin

2009-02-07 @ 09:38:05
URL: http://www.mitthvitehus.committhvitehus.com
Postat av: Annika

Härlig bukett med riktiga vårfärger :) Här har det också kommit en hel del snö. Lyser ju upp en del iaf än det där gråa skitiga vädret.

Hoppas du får en bra helg, spännande att få se vad du pysslar med.

Kramar

2009-02-07 @ 10:08:52
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Liza

Härligt! Kul för er att snön ligger kvar, här smälter den strax innan den når marken. Fast det blir lite bättre när man kommer ut från centrum.



Sitter i fönstrekarmen och dricker första koppen kaffe för dan, idag blir det shopping med mamma och födelsedagsfika hos systeryster. Sen ska vi ut o åka skriskor i morgon, så jag slipper uppackandet hela helgen =) Det var mina helgplaner, ha en fantastisk helg!!! Kram

2009-02-07 @ 10:09:41
URL: http://minellie.blogspot.com
Postat av: Anonym

For noen flotte bilder og nydelige blomster! Ønsker deg en fin lørdag! :)

2009-02-07 @ 11:34:21
Postat av: Mallaco

Jag får jättemkt vårkänslor när jag ser dina fina foton. Hade du inte sagt att det kommit snö hade jag trott mer på att ni hade sommarsol utanför fönstren=)

Här var det likadant i veckan. Snöade halva dagen och jag kände mig helt hopplöst deppad över att våren inte snart är påväg. Jag orkar inte vänta längre ju=)

Men den som väntar på nåt gott heter det ju så fint...





Kram

2009-02-07 @ 22:07:48
URL: http://mallaco.blogspot.com
Postat av: Jessica

Det var sommar med dina bilder!!! Här har vi just nu klarblå himmel med strålade sol och ingen snö..

har dickinte varit ute och checkat temeraturen :)

Har en utmaning till dig om du vill:)

Hoppas helgen varit bra!

2009-02-08 @ 11:37:49
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: jenny

Här i norr har det snöat och snöat så nu får det vara bra. Har kommit hur mycket snö som helst så det känns som att det aldrig kommer att försvinna.



Härligt att du bjuder på lite våriga bilder:-)

Kram/Jenny

2009-02-08 @ 20:53:40
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS