Egentid i soffan

Igår kväll var maken borta och jag fick mig ett par härliga timmar hemma. Jag tycker verkligen om dessa stunder i ensamhet. När jag får sitta och filosofera utan att någon eller något stör. Vi lever verkligen i en stressig värld och det är så viktigt att få dessa stunder av lugn och ro.

Vårt TV-rum är nu nästan helt färdigrenoverat och det är just nu mitt favoritrum i hela lägenheten. Där uppe på loftet, under snedtaket, är en perfekt plats om man vill smyga sig undan. Jag tänkte berätta för er senare om själva renoveringen, idag bjuder jag bara på lite mysbilder.


Soffan är en bäddsoffa, inköpt på Ikea, med schäslong. Den vita kudden är även den från Ikea, den randiga från Linum. Jag tycker att färgkombinationen på ränderna är helt underbar och planen är att det ska bli fler kuddar här uppe, i rosa, vitt, brunt och grått. Den virkade pläden köpte jag på Lagerhaus i somras. Katalogen är Laura Ashley's höstkatalog. Full med "vill ha" saker, bland annat en fotpall som skulle bli så bra nere i vardagsrummet. Undrar om jag vågar gå och fråga vad den kostar?


Bredvid soffan står brickbord nummer två (nummer ett visade jag här). Här ser ni också ett av mina påbörjade projekt (det jag var och köpte material till i måndags). Planen är att det ska bli en pläd, inspirerad av Emmeline, hur stor den blir återstår att se... Senast jag virkade var nog på mellanstadiet, så det var lite knaggligt att komma igång igen. Men med lite vägledning från internet har det gått över förväntan.


Den fina ljussstaken i glas, med en liten skål av järn, har vi fått i bröllopspresent av goda vänner. Den har legat nedpackad fram tills nu, då vi fick den strax innan flytten, och jag blev så glad i går när jag hittade den i en papperspåse jag gick igenom. Det är det roliga med att packa upp...att man hittar skatter man nästan glömt bort att man hade.

Kommentarer
Postat av: Sök och du skall finna

Hoppas att du blir färdig med pläden och visar upp den.

Jag tycker att färgerna du valt är helt underbara. Gillar den kombinationen starkt!



Egentid är guld värd - återhämtning är väldigt viktigt i dagens samhälle.

Bör skrivas in i almanackan regelbundet.



Ha det bra och tack för mysiga bilder!

2008-09-18 @ 10:18:06
URL: http://2bloggen.blogspot.com
Postat av: Misen

Tack för hälsningen. Vilken fin pläd det kommer att bli. Snygga färger. Och vad mysigt det såg ut att vara där i soffhörnan. Hoppas du får en fin dag du med!

2008-09-18 @ 10:34:09
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Siv

Hoppas Du fick en sådan avkoppling som Du önskade... härligt att ta fram & börja virka sådär -själv så har jag inte virkat/stickat sedan skolan, jag tycker att det tar för lång tid att bli klar. Jag måste ändå beundra färgvalet Du gjort.

Skall bli spännande att se vilka lampor Du väljer!

Ha det

//Siv

2008-09-18 @ 14:57:30
URL: http://www.vitspets.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Såg verkligen ut att vara ett mysigt hörn . jag blir ännu sömnigare när jag ser det...Perfekt att ta en lur där?!

Ja, Laura Ashleybutikerna brukar man mest bara ha råd att köpa katalogen från - fast ibland har de tygstuvar därifrån på Ohlssons tyger, och där har man gjort rekorderliga fynd!



Hästarna är loppisfyndade, men såldes en gång på Hemtex. Då väldigt mönstriga och färgglada, me jag har målat om dem.

2008-09-18 @ 22:10:57
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Jannice

Tack söta du för alla fina tips.



Önskar dig en trevlig helg

Kram Jannice

Postat av: Jessica

Ja egentid är skönt och man behöver det!Jag kommer at få det efetr jobbet på söndag och jag längtar redan:)

Trevlig helg!

2008-09-19 @ 10:48:11
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ser jättemysigt ut!!!

Det är lyx med egentid. Har man som jag man och två barn i huset så är jag aldrig ensam hemma, just nu längtar jag lite efter det.



Ha en bra helg!



Kram Johanna

2008-09-19 @ 13:14:40
Postat av: Isabels värld

Gud vad duktig du är!!! Den pläden kommer bli underbar! Så mysigt ni har det! Ha en trevlig helg! Kram Pernilla

2008-09-19 @ 13:22:55
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Nettan

Visst är det skönt & bara slappa & vilken mysig hörna du har =0).

Jasså det virkas hos dig, vilka härliga färger du valt, ska bli roligt & se när du är klar med den !!



Trevlig Helg...

Kram Nettan

2008-09-19 @ 21:09:10
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Skatan

Hej!



Det syns att du har haft en skön kväll för dig själv :)



Sköt om dig.



kram,



A

2008-09-20 @ 18:02:15
URL: http://www.omlivetiettskatbo.blogspot.com
Postat av: jenny

man behöver lite egentid för sig själv. Fina bilder du visar:-) Kram/jenny

2008-09-21 @ 14:23:39
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Pysselprinsessan

Vilken mysig blogg du har! Kul att du skrev så att jag hittade hit! Nu ska jag kika runt lite till! :)

Kramar

2008-09-21 @ 23:21:12
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: Tina på Peppar och Vanilj

Åååh, den pläden skulle jag vilja ha när den blir klar!!! Underbara färger! Tyvärr kan jag inte virka så hur sjutton jag ska få tag på en liknande pläd vete sjutton... Lyckos dig! (börjar den bli färdig?)



Kram Tina

2008-09-22 @ 21:46:32
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fargene på pleddet ditt er bare NYYYYDELIGE;) og så blir jeg så glad av at andre setter i gang med dette forferdelige evighetsarbeidet; en evighetsmaskin...som han sa den svenske professoren i sangen;) KNALLFINT teppe iallefall, favorittfarger fra ende til annen;)

2008-10-12 @ 23:30:58

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS