Planer för arbetsrummet

Jag har nämnt tidigare att vi håller på och renoverar det rum som ska bli arbetsrum. Tidigare var det ett barnrum och ganska så slitet. Jag säger så här - när det renoverades senast var det troligen snabbt som var ledordet, vilket resulterade i att detaljarbetet inte blev det bästa. Men det kommer jag nog prata vidare om i ett senare inlägg, då jag visar er förebilder. Idag hade jag tänkt berätta lite om hur jag vill att det ska se ut när det är färdigt.


Rummet i sig är ganska litet, så tak och väggar kommer att bli vita. Vill försöka skapa en känsla av rymd. När det gäller möbler vill jag dock arbeta lite med konstraster. Vitt i all ära, men jag tycker det är så himla snyggt med kombinationen vitt-svart.



Efter en del diskussioner här hemma har vi därför bestämt oss för ett svart skrivbord. Det kommer att bli ett relativt litet och nätt, som inte känns som en stor kolloss i det lilla rummet. En loppisfyndad stol i vitt kommer att få samma tyg på sitsen som det är på stolarna till matbordet, för att matcha dessa och på så sätt fungera ypperligt som extrastol när vi får många gäster.

                

Det allra viktigaste i ett arbetsrum är förvaring. I ett arbetsrum har man ju så mycket viktigt, som inte kan slängas, men som inte heller är speciellt roligt att titta på hela tiden. Som försäkringspapper, externa hårddiskar och kuvert. Dessutom ska det i vårt arbetsrum rymmas alla mina syatteraljer, så som tyger, och andra pysselgrejer.


Förvaringslösningen blir som följer. En liten nisch, där tidigare ägare inrätt en liten myshörna till barnen, byggs om till en bokhylla. En vanlig liten bokhylla, som kom med i köpet, ska målas vit, för att integreras så gått som möjligt med väggen.

                

Dessutom har vi en hurts med arkivmappar, för alla viktiga papper. En ganska tråkig standardhurts från Ikea, i ekfanér, som jag fått tillåtelse att måla. Dock inte vit eller svart, utan blå. Jag har nämligen bestämt mig för att använda blått som accentfärg till det svarta och vita. Gissar att det skapar vissa bilder hos er...ni får väl se i framtiden om det blev som ni tänkte...

Bilder i dagens inlägg kommer från Livingetc, Pottery Barn, och Lombok.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det kommer bli super fint! Dom bliderna du visar är så fina och så mycket du, känns det som!

Spännande!!



Ha det bäst!

2009-02-04 @ 07:03:46
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Annika

Svart skrivbord tror jag kommer bli mycket bra. Det är snyggt när det bryter av. Ska bli kul att se resultatet sen :)

Ha en trevlig dag. Kram

2009-02-04 @ 09:32:33
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Milla S

Låter riktigt snyggt! Spännande att få följa med på denna före-efterresa!

Kram

2009-02-04 @ 12:05:12
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Mallaco

Gillar också svart och vitt i kombination. Det kommer bli så himla snyggt i ert arbetsrum!

Vad spännande, gillar före och efterbilder!=)



Kram

2009-02-04 @ 15:49:28
URL: http://mallaco.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Härligt inspirerande bilder! Jag drömmer dock inte om arbetsrum, utan ett pysselrum (naturligtvis!!) Egentligen borde jag ju då satsa på förvaring men jag drömmer mer att det ska vara ett ställe där jag kan skapa fritt och dra fram grejer utan att bry mig om att ta undan...



Ska kika på Panduros utbud och se om jag kan hitta något att skapa ett eget emblem med, men det brukar vara himla svårt att få till det bra på ett runt underlag...

2009-02-04 @ 18:33:47
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: isabels värld

Låter som det kommer bli ett både snyggt och funktionellt rum!!! Säger som du, vitt i all ära men svart är riktigt snyggt!!



Hoppas du får en riktigt härlig helg också!! kram Pernilla

2009-02-06 @ 10:14:35
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Lissen

Håller med om att lite färgkonstraster gör miljön lite mer levande. Vad fint det översta gamla skrivbordet är, mmm skulle jag vilja ha.

Ni kommer att få det såå fint, det är jag övertygad om.

2009-02-07 @ 06:33:29
URL: http://lissento.blogg.se/

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS