Två nya skänkar

Just nu är jag himla nöjd. Nöjd över att jag satt ihop skänkarna, nöjd över att de blev så bra och nöjd över att de kommer att svälja så mycket. Dessutom är jag nöjd över den extra "dekorationsytan" jag nu har fått.



Skänkarna är från Ikea och heter Granemo. De har en borstad träyta och är behandlade med tonad akryllack. Detta gör att träet skiner igenom lite sådär lagom och de passar bra in en den stil jag vill ha här i vardagsrummet, den dagen det är helt färdigt. Att de är vita gör också att de "försvinner in" lite i väggen, vilket gör att det känns som om de tar mindre plats. Ett litet hjärta från Greengate hänger på en av nycklarna.


På den ena skänken står min underbara lampa, från Laura Ashley. Den runda foten, med alla prismorna, är verkligen ett smycke i sig! Jag har suktat efter denna lampa sedan första gången jag såg den inne på Laura Ashley butiken här i Bergen, men den var (är) väldans dyr. Strax över 2000 kronor (utan skärm) är lite väl saftigt. Men så fann vi den på Laura Ashley butiken i Aberdeen, där den kostade strax under 700 kronor. Då började jag ju helt seriöst tänka på ett inköp, men tror ni jag behövde det? Nej - för maken tog fram kortet och köpte den till mig i födelsedagspresent. Jag älskar den mannen!


Skärmen har jag köpt idag på Lamphuset. Ville ha en vit och gärna en pliserad, och i femte butiken fanns denna. Dock hade den en pärlfrans längst ner, men den har jag helt sonika klippt bort. Dessutom står här en samling ljusstakar, bland annat de små till julgransljus, som jag köpte vid senaste loppisbesöket. Tavlan med fjärillen är köpt på Ikea. Kanske inte den mest orginella konsten, men jag tycker den är fin! Den lilla Buddhan är i sten och riktigt tung. Den ingår i en liten samling jag har och är inköpt på Koh Lanta i Thailand.


Under den lilla ostkupan ligger det några små hjärtan i fattigmanssilver. Jag vill hålla dekorationen i den så enkel som möjligt, så att man verkligen ser den finna kupan. En bukett ljusrosa Fresia känns som pricken över i:et, och dessutom doftar den så fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Bea

Men sucka mitt hjärta vad vackert! PRECIS min stil...vackert, vackert, vackert!



Hur ska jag överleva utan en sådan vacker lampa i mitt hem? Det känns så omöjligt precis nu när jag sett din.

2008-10-24 @ 08:47:42
URL: http://beasbarnslikheter.blogspot.com
Postat av: Malin B

Å, så mycket fint och vilken underbar make.

När jag såg en sådan där tjusig kupa i en affär tänkte jag på dig! =)

2008-10-24 @ 09:33:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Johanna

Granemo står på min "Att köpa på IKEA lista", de verkar så bra, har också tänkt att ha 2 st brevid varann. Kul att du gillar dem.

Och lampan var helt underbar!!! Förstår att du blev glad för den.



Ha en bra helg!



Kram Johanna

2008-10-24 @ 10:33:28
URL: http://radhusdrommar.blogspot.com
Postat av: Liza

Jag är hemma resten av kvällen, hela dagen i morron (utom möjligen förmiddagen, måste handla lite tyg på rean. Åsså kattmat förståss...) och fram till halv 5 söndag =)



Kramelikram tebax!!

2008-10-24 @ 19:21:57
URL: http://minellie.blogspot.com
Postat av: Isabels värld

Fiiint! Blev väldans kär i den där lampan! Otroligt fin!



Ha en trevlig helg! Kram Pernilla

2008-10-24 @ 19:42:27
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Liv Elin - Husrom & Hjerterom

Se der ja - så flittig du er ! :) Og så fin skjenk -slike har jeg ikke sett på Ikea ennå , de er ganske nye disse ? uansett kjempefine !

Og så mye fint stæsj du har - den lampen var kjempelekker ! :)

her i gården blir det maliong og atter maling.....vi må ta oss selv i nakken og se å bli ferdig med soverommene på loftet på. Så morgendagen kommer nok til å gå med det tenker jeg - skal bli deilig å bli ferdig snart iallefall ! :)



ha en god helg da Jill! Klem fra Liv Elin

2008-10-25 @ 02:04:18
URL: http://husromoghjerterom
Postat av: Heléne

Otroligt vacker lampa! Ja, en Allium är jag rätt så säker på att det är, men kugel tror jag. Kan vara ett annat sortsnamn.

2008-10-26 @ 21:04:21
URL: http://haherman.blogg.se/

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS