Hus & Änglar

Kajsa Kavats dikt började ju med det går en ängel kring vårt hus, men min lilla ängel får vara inne hos oss. Hon bär  inte på två förgyllda ljus och ingen bok har hon i sin hand. (Visst kommer ni ihåg Astrid Lindgrens "Kajsa Kavat"?).

                

Min ängel, som jag ju visat i tidigare inlägg, har fått flytta runt lite i lägenheten. Ibland sitter hon i trappan, ibland vid sängen. Just nu finner man henne uppe i TV-rummet. Efter att all juldekoration har försvunnit har jag det ganska så enkelt här uppe. Det är mer eller mindre bara på denna lilla hylla jag har dekorerat.

                

Mina två ljushus från Walther & Co är placerade på hyllan, tillsammans med loppisfyndade ljusstakar. Ljusen som passar dessa ljusstakar är i storleken av julgransljus, men jag har hittat en variant som är dubbelt så långa. På så sätt tar det lite längre tid innan de brinner ner. På krokarna under hyllan hänger, tillsammans med ängeln, två hjärtan.

Det är inte bara hemma hos mig man hittar hus och änglar i kombination. Hemma hos mina föräldrar hänger denna tavla, med en ängel sittandes på ett hustak. En helt underbar tavla!


Så mycket mer blir det inte i dagens inlägg. Har det fullt upp i livet för tillfället. Mycket som händer på jobbet, och en hel del planer att realisera på hemmafronten. Ska snart visa...

Kommentarer
Postat av: Milla S

De där husen är riktigt fina! Och vilken söt tavla!

Ha det bra!

2009-01-27 @ 16:01:49
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Annika

Dem där ljushusen är verkligen fina. Har faktiskt inga själv än... Ängeln är ju jättefin.

Hoppas du får en fortsatt bra vecka.

2009-01-27 @ 19:59:14
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Lissen

Vad mysigt med snedtak i lägenheten. Hyllan ser så fin med dina ljushus. Klart att jag minns Kajsa Kavat, denna härliga tjej.

Jättehärlig tavla dina föräldrar äger.

Tycker jag känner igen stilen.

Är det en Sundsvalls konstnär?



Ha det så gott med alla projekt.

Var rädd om dej!

Ha en skön kväll!

2009-01-27 @ 20:08:41
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Malin B

Änglar ger lugn och trygghet.

Jätte fint på din hylla.

2009-01-28 @ 07:46:43
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: B-M

Jag älskar mitt zinkhus från Walter & Co! Jag skulle kunna tänka mig ett till faktiskt ;-) Ska bli spännande att se dina projekt sen! Ha det bra & kram

2009-01-28 @ 08:41:20
URL: http://vardagar.wordpress.com
Postat av: elena cn

Kajsa Kavat läste jag ofta för min minsting:)

Och änglar har en speciell plats i mitt hjärta...har flera stycken utplacerad här och där. Min favorit hänger i köket och är uppsydd av tygstuvar efte min bröllopsklänning:)

2009-01-28 @ 21:20:43
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Anonym

For en søt engel - den har jeg ikke sett hos deg før !? Har du laget den selv ?

Har lyst å prøve å lage noe Tilad lignende etterhvert jeg også - men først er planen å få sydd nye puter til sofaen!



Og maleriet til din mor - var rett og slett nydelig !



Takk for koselig hilsen hos meg i forrige innlegg !

Håper du har en flott kveld

klem

2009-01-28 @ 22:37:28
Postat av: Liv Elin i Husrom & Hjerterom

ups...hihi - innlegget over , var fra meg ja ! ;)

2009-01-28 @ 22:38:42
Postat av: Liv Elin i Husrom & Hjerterom

ups...hihi - innlegget over , var fra meg ja ! ;)

2009-01-28 @ 22:39:32
Postat av: Fröken Fräken

De är härliga de där ljushusen, man tröttnar aldrig på dem!! Åh, så du har hittat fina ljus som passar till smala ljusstakar. Man brukar ju se så många fina ljusstakar i modell mindre på loppisar, men jag har tyvärr aldrig hittat ljus som passar :-(



Vad roligt att du uppskattar min blogg som den är, för det är nog så den kommer att fortsätta!! ;-)

2009-01-29 @ 18:43:18
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS