Okontrollerat kaos


Idag har jag faktiskt inte mycket att bjuda på. Det råder kaos i lägenheten just nu. Tyvärr inte ett kontrollerat, hanterbart kaos. I vardagsrummet ligger gardiner till sovrummet och väntar på att fållas. I hallen ligger två nya trasmattor och väntar på att jag ska få bort stoppning och tyg från TV-rumsgolvet, där jag klär om en stolsits till stolen som målas i arbetsrummet, tillsammans med en bokhylla. Dessutom ligger det saker överallt, tvätt hänger på tork och blommorna ropar hest efter vatten. Får nog tillbringa imorgon kväll med att plocka undan lite, så att maken klarar av att ta sig in i lägenheten på torsdag.

               

Jag har stora planer och förhoppningar på att situationen ska se helt annorlunda ut på söndag. Då ska det förhoppningsvis vara färdigt för inflyttning av möbler i arbetsrummet. Ett lager till med färg på bokhylla och stol, sedan kan jag börja med förvandlingsnumret av hurtsen.


I nästa inlägg hoppas jag kunna bjuda på lite nya fynd, om jag hittar igen dem. Nu ska jag gå ner och sätta upp skylten Varning för kaos på ytterdörren...

Kommentarer
Postat av: IngridMarie

Hei! La nettopp igjen ei helsing på forrige innlegg, da eg såg at du er natteravn som meg:) Ville berre sei at den lysslynga vart eg utrulig imponert over! Ellers kan eg kanskje trøste med at her er det også oppussing på gang, med det påfølgande kaos, irritasjoner og frustrasjoner over støv som legger seg overalt, og flise-lim som tørker saaakte mm. Men det går mot vår og lysere dager! Varm helsing igjen fra meg

Postat av: Liza

JA! En resa måste jag unna mig som belöning! Mycket bra förslag, och ett väldigt lämpligt resmål =)



Just nu håller jag förresten tummarna för att barnen som ärvt lägenheten ovanför i hörnet väljer att sälja... Och att det inte blir allt för dyrt! Fast det är lite av en hemlis än så länge ;)



Kiamizar!!!

2009-03-04 @ 10:47:18
URL: http://minellie.blogspot.com
Postat av: Anne

Vilka fina bilder du bjuder på!

Man kan aldrig ana att det är kaos hemma hos dig när man ser dem!



Så du passade på ordentligt när maken var borta... jo, jo, när katten är borta :)

2009-03-04 @ 13:15:02
URL: http://huginotten.blogspot.com
Postat av: Christine

Så utrolig vakre bilder du viser oss :) Absolutt nydelig :)



Klem klem

2009-03-04 @ 15:44:38
URL: http://christinesinterior.blogspot.com
Postat av: Storeflittig

hei! utrolig fine bilder! vi pleier å si at kaos betyr at en har mer enn nok med å leve - og ikke har tid til å rydde og ha det helt strøkent er noen ganger et tegn på at livet leves riktig:):)

2009-03-04 @ 23:03:53
URL: http://flittiglisene.blogspot.com
Postat av: Lissen

Kaos är kreativitetens moder, eller hur Jill!

Ser ju hur fin slingan blev också.

Ha det så gott, min Sundsvalls bloggvän

2009-03-05 @ 15:05:15
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Du är inte ensam om att ha kaos hemma! Det är tydligen en meteroit som har slagit ned här, för jag kan inte förstå hur det annars har blivit så rörigt här. Jag har ju bara legat i soffan eller i sängen och hostat!



Hoppas du blev hjälpt av bets-inlägget!!

2009-03-05 @ 21:13:24
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS