Brickbord

Å vad snälla ni är som lämnar så söta kommentarer om min blomsterlönn. Om ni bara visste vad glad det gör mig! Särskilt eftersom jag sitter på jobbet och försöker släcka bränder från i eftermiddags (har nog lyckats nu, eventuellt pyr det bara lite i hörnet därborta). TACK!

Tänkte visa er ett brickbord som står hemma i vårt vardagsrum. Tidigare i våras köpte jag och maken två stycken av dessa på Bohus. De var på specialpris - ta två betala för en.


Den lilla spegeln är ett alldeles färskt inköp, från den norska nätbutiken Boligfryd. Framför den står Iittalas Marimekkoskål med torkad lavendel i. Rätt som det är, när man sitter i soffan, luktar det plötsligt lavendel - helt ljuvligt.


Den lilla grå keramikskålen är från Mateus. Den rödgula färgen på äpplena gör att de verkligen ser så goda ut. Faktum är att det i skrivande stund bara ligger två stycken kvar i skålen. Ljusstakarna kommer från Indiska, Sia och Fryd. Tittar ni noga i spegeln ser ni också vår vackra provisoriska lampa över matbordet...


Och tittar ni noga i spegeln på bilden till höger ovan så ser ni de ännu vackrare provisoriska matbordsstolarna. Förhoppningsvis byts de ut snart, gärna i helgen. Den vackra mattan, av flyttkartong, fullbordar skapelsen. Snacka om nytänkande!

Nej...skämt åsido. Jag håller på och oljar in matbordet, som är i massiv ek. Och då behöver man ju skydda golvet. Dock fick jag ta en paus i inoljandet över helgen. Men kartongerna orkade jag inte ta bort.

Nä...nu tror jag nog att det är dax för mig att åka hem igen. Var hemma och åt middag, men oroade mig lite väl mycket för dessa bränder...så jag var helt enkelt tvungen att åka tillbaka och fixa.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mycket för dina värmande ord hos mig!! Det betyder mycket, och känns skönt att det är fler som känner igen sig.

Vad fint du gjort, gillar silver och vitt tillsammans. Spegeln är ju sååå fin.



Kramar Johanna

2008-08-20 @ 22:26:09
URL: http://radhusdrommar.blogspot.com
Postat av: l

Så vackert!

2008-08-21 @ 16:06:01
URL: http://lindasvitatankar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så fint du fixat det på ditt brickbord, stilfullt verkligen.



Du har något att " hämta " hos mig...=0)

Kram, Nettan

2008-08-21 @ 17:29:47
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Vad roligt att du hälsar på hos mig och att du lämnade en hälsning. Nu känner jag ju mig manad att sprida mer Lulevibbar ute i resten av världen ;-) Berlocken hämtades idag under jubelrop, fick träffa hon som hittade den också och tackade med leende ända uppe till hårfästet!



Vilka vackra brickbord, jag skulle gärna vilja ha något liknande, jag är hopplös på bord! ;-)

Ha en fin kväll!

2008-08-21 @ 21:19:12
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: marita

hÄrliga bilder. Jag blir alldeles superglad. Brickbordet är verkligen en "vill ha" grej. LÄckert med färgklickarna, äpplena till. Håller med om att de ser oerhört mumsiga ut: kan gissa att skålen är tom nu.

Kram/

¨M¨

2008-08-22 @ 13:19:23
URL: http://rosenfrojd.blogspot.com
Postat av: Jessica

Vad fint! Ett sådant brickbord kan jag tänka mej :))

Ha det bäst!

2008-08-28 @ 15:11:26
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Johan

heej..fint du gjort

Hjälp mig. Brickbordet skriver du är inköpt 2 för 1 på Bohus.

Bohus vadå? Har du närmare uppgifter, adresser av olika slag, stad.



Tusen tack på förhand

Johan

2008-09-07 @ 12:32:03

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS