Nygamla stolar

Jag är ute på resa, men jag har med mig lite i bagaget (ett USB minne åtminstone) så att jag kan bjuda er på lite nytt, även om jag denna och nästa vecka är i Aberdeen. Idag tänkte jag visa er ett stolfynd jag och maken gjorde i lördags. De hade mer eller mindre precis kommit in till Miljömarknaden, så vi hade verkligen tur.


Vi har letat runt lite efter stolar till matbordet i vardagsrummet. Planen var från början att vi skulle köpa begagnade stolar, i olika modeller, och måla alla i samma färg. I lördags hittade vi dock dessa fyra stolar och det blev till att tänka om lite. Vad gör de att de är i samma modell när de är så fina!



Då de redan är vitmålade blir det ganska lätt att fräscha upp dem. Rengöring och två lager färg är nog allt som behövs. Ja...förutom nytt tyg på dynorna. Det orange tyget, som nu sitter på dynorna, har sett sina bättre dagar. Ska ut på tygjakt när jag kommer hem!


Jag är verkligen jättenöjd med våra "nya" stolar. Snygga i designen och lätta att fixa till precis som jag vill ha dem. Att de sedan var riktigt billiga, fyra stycken för 200:-, skadar ju inte heller.


Innan jag slutar för idag vill jag passa på och tacka alla er som lämnar så snälla hälsningar! Jag försöker titta in hos er alla, men vissa av er har lösenordsskyddade bloggar, och då får jag tacka er här istället!

Nä...nu ska jag vänta på att maken kommer hit. Härligt att få besök och en helg tillsammans i Aberdeen. Och eventuellt firar vi att någon av oss (kan det vara jag?) blir lite äldre idag. Hujedamig.


Kommentarer
Postat av: Heléne

Grattis fröken, för det är du ju åtminstone ett år till!! Hoppas du får en bra födelsedag!



Kram Heléne

2008-08-28 @ 16:57:45
URL: http://haherman.blogg.se/
Postat av: jenny

fina stolarna var!!

Säger grattis i förskott redan nu:-) Kram/jenny

2008-08-28 @ 19:26:06
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Snajsiga fynd! Klart att man får vara beredd att tänka om! Jag är ju lite sugen på att ge mig ut på jakt efter stolar av det här slaget som man kan klä om och variera, men jag får nog lov att inse att jag inte riktigt får plats med fler...

2008-08-28 @ 20:56:53
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: B-M

Vilket kap med stolarna! Det blir nog kanonfint med lite färg och nytt tyg på dem!

Passar på att gratulera i efterskott och önskar er en trevlig helg! :-D

2008-08-29 @ 10:30:48
URL: http://vardagar.wordpress.com
Postat av: Jessica

Jättefina stolar! Fyndat riktigt!

Hoppas helgen var bra och grattis i efterskott!

Ha en bra vecka!

2008-09-01 @ 08:29:07
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS