Den store juleboken

Är det bara jag som tycker att dagarna flyger förbi i en rasande fart? Var det inte alldeles nyss vi tände första ljuset i adventsljusstaken? Typ igår? I den här farten är det ju snart sommar och vi håller för fullt på att fylla våra hem med pasteller och vilda sommarblommor.

Känner mig smått ofokuserad på vad det är jag vill hinna med innan jul. Tillbringar 5 minuter med att fixa där, för att 5 minuter senare vara någon annanstans. Borde kanske sätta mig ner och göra en lista, för om det fortsätter såhär kommer jag snart att stå mitt i kaoset och varken veta ut eller in. Som en spegling av min egna privata oreda bli dagens inlägg något kaosartat det med...  

När jag kom hem idag från jobbet låg Den store juleboken från Bo Bedre och väntade på mig. Beställde den för ett par veckor sedan och har varit lite orolig för att den inte skulle hinna fram förrän efter jul. Nu är jag förvissor redan igång med all juldekoration här hemma, men man kan ju alltid drömma och börja planera för nästa år...


Har bara snabbt hunnit bläddra igenom den, men det finns massor att inspireras av. En klar favorit hos mig är denna adventsljusstake, där de satt fast fyra små lappar på ett och samma blockljus. Ettan längst upp och sedan i följd med fyran längst ner. Att ljuset sedan står i en helt underbart krans, men bland annat rosor och snöbär, gör ju inte saken sämre. Precis så här vill jag ha det nästa år!


Jag har nu i dagarna blivit utmanad, från två olika håll. Det är Johanna och Pernilla som vill veta följande:

8 favoritprogram:
1. Ingen aning.
2. Jag slötittar mest på TV.
3. Får väl säga Top Gear - det trodde ni allt inte om mig va?!?
4. Är barnsligt förtjust i tecknat.
5. Det brukar bli en del sport på vintern - skidskytte är en favorit. Och konståkning.
6. Inredningsprogram - sådana jag råkar zappa mig fram till. Har aldrig riktigt koll på när de går.
7. En hel del som går på Discovery och Discovery Travel brukar funka.
8. Nu kommer jag inte på fler finurliga svar.

8 saker jag gjorde igår:
1. Gick upp...alldeles för tidigt för min smak...men man måste ju på jobbet.
2. Drack morgonkaffe och åt frukost...på jobbet.
3. Jobbade.
4. Kom hem.
5. Tillverkade julkort.
6. Beställde flyg och hotell till i januari då vi ska till Sverige på vänners bröllop.
7. Läste lite i Drömhem & Trädgård.
8. Pussade älsklingen godnatt.


8 saker jag ser fram emot:

1. 16 dagars ledighet över jul och nyår!
2. Att få åka hem till mina föräldrar.
3. Gosa med mammas och pappas hund.
4. Spela Maxi Yatzy med mina syskon.
5. Att ha renoverat färdigt arbetsrummet (eller ja...egentligen hela lägenheten).
6. Drejkurs i mars. Om den blir av denna gång och jag inte behöver resa bort i jobbet.
7. Resan till Sverige för bröllopet och för att få träffa en massa goda vänner.
8. Att älsklingen ska komma hem så att jag får en puss.

8 favoritrestauranger:

1. Lille Escalón (Bergen) - tapas är gott!
2. Louisiana (Bergen) - kreolsk mat.
3. Rustico (Aberdeen) - underbart italienskt.
4. TGI Fridays - mest för alla rolliga drinkar...
5. Och så...
6. ...kommer jag...
7. ...inte på...
8. ...några fler...


8 saker på min önskelista:
1. 6 stycken diamanter.
2. Wedgwood Polka Dots tekopp.
3. En fårskinnsfäll - grå.
4. En resa till New York.
5. Antika silverbestick.
6. En öronlappsfåtölj.
7. En ansiktsbehandling.
8. Ett renoverat kök.

8 personer jag utmanar:

1. Jag fegar...
2. ...ut och...
3. ...sänder den...
4. ...vidare till...
5. ...alla som...
6. ...läser och...
7. ...vill göra...
8. ...denna utmaning!

Nä...nu måste jag faktiskt sluta. Älsklingen kom precis hem och jag tänker kräva min efterlängtade puss!


Kommentarer
Postat av: B-M

Boken ser jättefin ut! Förstår att du får massor av inspiration av den :-D Ha det gott!

2008-12-11 @ 08:21:57
URL: http://vardagar.wordpress.com
Postat av: happy in pink

næmmen... har jeg fått utmerkelse???

så koselig, da!!!

setter så stor pris på hver eneste en...:)



skulle egentlig bare si at jeg likte ønskelista di;)))) håper du får alt du ønsker deg...hi-hi!!!



ha en strålende dag...

klem fra tara:)))

2008-12-11 @ 09:14:51
URL: http://tara-happyinpink.blogspot.com/
Postat av: happy in pink

nå har jeg lagt den ut også...

har aldri lagt en utmerkelse så fort ut på bloggen før:)))



klem

2008-12-11 @ 09:26:56
URL: http://tara-happyinpink.blogspot.com/
Postat av: Lena

Vilka härliga foton, så inspirerande :)



Jo nog är det så alltid att dagarna rusar fram...snart är det 3:e advent och lucia!! I år blir det helt klart mindre julstök hemma hos familjen Käld...och mera renoverings bök :) Nu har våra möbler kommit :) hoppas vi får hyffsat klart under helgen...helt klart lär det inte bli förräns nästa helg.



ha en fin dag och ser att du vill gå en drejkurs :) Det är super kul att dreja..var längesedan jag gjorde det men minns det som igår!



Kram

2008-12-11 @ 10:39:02
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: elena cn

Vad kul med alla utmärkelser! Grattis!!

Hoppas att du fick din puss och att du får ansiktsbehandligen i julklapp:)

2008-12-11 @ 16:22:38
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Annika

Den där boken ser mysig ut att bläddra i. Grattis till utmärkelsen :)

Kram

2008-12-11 @ 17:56:37
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

DU är inte ensam! Här bara flyger dagarna iväg och jag hinner inget alls - ja utom att jobba, där känns det som att jag ligger på topp. Nu har jag dock mer börjat rikta in mig på att inte tänka på allt jag känner att jag måste hinna med utan försöker slappna av lite... går väl sådär... och den här utmaningen har jag också fått flera gånger och inte har jag hunnit göra den heller..!

2008-12-11 @ 20:37:19
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Storeflittig

Koselig å bli 'bedre kjent med deg':) Veldig fin bok også, det ble et kjempeflott innlegg sånn som du la det opp:):)

2008-12-11 @ 21:31:18
URL: http://flittiglisene.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Hei Jill=)



Tusen takk for awarden du gir meg. Og så hyggelig at du finner inspirasjon hos meg:O=)Koselig å lese litt mer om deg. Nærmer seg juleferie nå så du kan reise hjem til familien din=)

Den juleboken så bra ut.



ønsker deg en fin kveld Klem Kerstin

2008-12-11 @ 21:43:09
URL: http://www.mitthvitehus.committhvitehus.com
Postat av: Malin B

Grattis till alla fina utmärkelser!

Du är värda dem allihop, hela du och din blogg är en stor inspirationskälla.

Vilken fin bok du hade beställt, tur att den kom till jul, även om det blir jul igen. ;)

2008-12-12 @ 11:59:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS