Klara, färdiga, gå?

Nej...snarare "Klara, färdiga, skynda långsamt". Så blir nog min nystart med bloggandet. Kombinationen intensiv renovering och flytt resulterar inte i speciellt mycket tid till övers. Och ska man trycka in jobb och försöka hinna njuta lite av sommaren, ja då får det helt enkelt bli ett "skynda långsamt" när det gäller bloggen. Så här i nystarten siktar jag alltså på att uppdatera er ungefär 2 gånger i veckan.


Nu är det ju inte så att vi ska renovera hela lägenheten på stört, men är man en sådan som vill ha ting gjorda fort (när man väl bestämt sig för att genomföra dem) ja då lär det nog läggas en del energi på det.

Vårt sovrum har vi faktiskt redan börjat med, och i skrivande stund är det bara lite målning och listerna som saknas. Vi har även börjat fixa till TV/gästrummet och planerar att ha det klart tills dess att vi flyttar in på lördag. Vi får nämligen besök av svärföräldrarna nästa vecka, och det vore ju bra om de kunde få sova någonstans där de kan stänga dörren till renoverings- och flyttkaoset.

Därefter blir det dax för arbetsrum, hall (ovanvåning), vardagsrum och hallen på undervåningen. Köket har vi bestämt att vi tar nästa år och badrummet (som enda rum) behöver vi inte göra något åt alls. Jag lovar att, under vägens gång, komma med mer detaljerade beskrivningar på vad vi hittar på i varje rum, och kanske även lite för- och efterbilder.


Om någon undrar - bilderna i detta inlägg är tagna på en trevlig picknick till ön Herdla, som ligger utanför Bergen, där det finns ett gammalt flygfält från andra världskriget. Numera är det dock ett natur- och fågelreservat, hur fint och mysigt som helst.

Kommentarer
Postat av: Tidsmästarinnan

Nämen hallå smulan och välkommen tillbaka!!

Oj vad kul med ny blogg och nya projekt... spännande! Har ni hittat en lägenhet i två plan, alltså?

Det här ska bli jättekul att få följa.

Kramar till dig - jag har saknat din blogg så det var väldigt kul att se att du är tillbaka!

2008-07-30 @ 13:45:46
URL: http://tidsmastarinnan.blogspot.com

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS