En kopp med varmt te

Det var verkligen vad jag behövde igår. Riktigt uselt väder - regn och blåst. Vet inte om jag nämnt detta tidigare, men man har aldrig upplevt regn på riktigt om man inte varit i Bergen. Believe you me! Igår var jag verkligen säker på att himlen skulle falla ner och allt sånt som gallerna oroar sig för (ni kan väl er Asterix och Obelix?).

Hur som helst. En kopp varmt te blev det alltså, och nya favoriten (det vill säga teet) kommer från Greengate - Angel whisper tea. Ett svart te med curaco skal, mandel, guava bitar, solros, vanilj, kanel och äpple. Jättegott! Dessutom är burken det kom i så oerhört söt.


Här satt jag alltså igår kväll, vid matbordet, med datorn, jobbade, lyssnade på ovädret och kände värmen från brasan i kaminen.


Ljusstakarna är en salig blandning, precis som jag vill ha det. De små glasvaserna är köpta på Kremmerhuset och passar alldeles utmärkt till enstaka blommor såhär. Förresten har dessa rödklöverliknande blommor (nix...jag kommer inte på det riktiga namnet) stått sig i minst 2 veckor.

Ikväll tror jag att jag ska sätta ihop Ikea-möbler. Maken har åkt på kurs till England, men kvinnor kan (!) och jag är faktiskt proffs på Ikea-möbler. Räknade skruvar igår och konstaterade att vi faktiskt hade fått många fler än vad som behövs! Hur ofta händer det?!? Så om ni har tur, och jag inte drunknar när jag simmar hem i eftermiddag, så blir det lite nya möbler i nästa inlägg. KRAM tills dess!

Kommentarer
Postat av: happy in pink

nei så vittig!!!

nå la jeg akkurat ut ett innlegg med tekoppen min;))

klem tara

2008-10-21 @ 14:54:24
URL: http://tara-happyinpink.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Så mysigt du har det i höstrusket! =)

Ditt te låter hur gott som helt.

Ljusstakar har jag också alltid gillat.

2008-10-21 @ 15:23:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Johanna

Klart att tjejer kan... IKEA möbler är ju kul att montera ihop... lite knäppt kanske, men jag tycker det.

Vilka fina bilder du visar! Greengate teet är ju gott och burkarna är ju så fina också!



Kramar Johanna

2008-10-22 @ 09:27:12
URL: http://radhusdrommar.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Ja, du kanske vet hur mycket det kan blåsa i Luleå? Det var inte roligt att cykla hem på kvällen i måndags i både den blåsten och regnet. Men häpp, så kom tisdagen med sol igen! (fast då exploderade mitt cykeldäck istället.. alltid är det något..)



Åh. Har du mer tips på fina saker som finns på Kremmerhuset? Herr Fräken åker till Narvik snart och där finns ju den affären som verkar rackarns mysig!!

2008-10-22 @ 10:22:41
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Liv Elin - Husrom & Hjerterom

Hihi - ja det har virkelig bøttet ned de siste dagene ! Ekte vestlandsvær ! ;)



Så mye fint du har funnet på Kremmerhuset - jeg fant også masse som fristet der sist jeg var der - greie priser har de jo også ! :)



Gleder meg til å se hva du skal montere sammen fra Ikea ! Sikker på at du klarer det kjempebra !



God natt fra Liv Elin - Husrom & Hjerterom

2008-10-23 @ 01:29:27
URL: http://husromoghjerterom
Postat av: Line

Første gang eg er innom, men her var det utruleg koseleg, så eg kjem gjerne igjen!!

Ynskjer deg ein flott torsdagskveld!!

2008-10-23 @ 18:47:39
URL: http://lineah-rakfre.blogspot.com
Postat av: Heléne

Hej tjejen. Kunde inte se riktigt, men om stjälkarna doftar lite lök så tror jag det är vanliga Allium som du har i vaserna. Kommer inte riktigt ihåg namnet, tror det är Allium kugel. Eller har du plockat dem själv?

2008-10-24 @ 14:00:35
URL: http://haherman.blogg.se/

Lämna en hälsning

Mitt namn
Kom ihåg mig

Min e-postadress (publiceras ej)

URL till min blogg

Min hälsning

Trackback
RSS